تخفیف

پیامد منفی تخفیف گذاری اشتباه + راهکارهای درست!

تخفیف یک واژه خوشایندی برای وسوسه مشتریان برای خرید محصول است ولی ممکن است تخفیف های اشتباه پیامدهای منفی داشته باشد .

دراین مقاله بامعایب استراژی تخفیفات نادرست و تکنیک های تخفیف های صحیح آشنا می شویم.

پیامد های منفی تخفیف اشتباه

 مشتریان به تخفیف عادت می کنند.

شما وقتی تخفیف می زنید مشتریان زیادی از شما خرید می کند و اگر تخفیف را از روی محصولات  بردارید دیگر مشتریان از شما خریدی نمی کنند چون این تصور در آنها بوجود می آید که اگر محصول با قیمت اصلی بخرند ضرر کردند.

در تخفیف گذاری اشتباه اعتماد مشتری به فروشنده کم می شود.

شما یک محصول با تخفیف 300 هزار تومان می فروشید در حالی که بدون تخفیف محصول یک میلیون بوده این تصور اشتباه برای مشتری بوجود می آید مگر سود شما چقدر بوده که بدون تخفیف قیمت کالا اینقدر پایین است. در این صورت مشتریان که با تخفیف محصول می خرند خیلی کم پیش می آید به مشتریانی تبدیل شوند که با قیمت قبل از تخفیف،از شما خرید می کردند و مشتریان که با قیمت ثابت از شما خرید می کنند همشیگی هستند ، پس باتخفیف گذاری اشتباه اعتماد مشتریان از خودتان و محصولتان سلب نکنید.

محصول بی ارزش می شود.

وقتی شما برای افزایش فروش به جای بالا بردن کیفیت محصول به ارائه کد های تخفیف می پردازید ممکن است محصولات شما زود فروش رود ولی چون محصولات شما کیفیتی نداردمشتری به مشتریان دائمی تبدیل  نخواهند شد.

تخفیف اشتباه-شبرو (1)

راهکارهای درست تخفیف گذاری

تخفیف زماندار تعیین کنید.

شما می توانید در مناسبت های مختلف مثل عید نوروز تخفیف های زماندار بزنید بطور مثال 10 روز قبل از عید تخفیف بزنید که افراد بدانند دراین مدت می توانند اجناس با تخفیف بخرند.

این کار موجب انگیزه مشتری و افزایش فروش شما شود.

روی سبد خرید مشتری تخفیف بگذارید.

بجای اینکه روی محصولات تخفیف بگذاریدروی حجم خرید کاربر تخفیف بگذارید. بطور مثال اگر بیشتر از500 هزار تومان خرید کردید شامل تخفیف شوید که این امتیاز باعث تشویق مشتری برای خرید بیشتر شود.

به مشتریان قدیمی تخفیف دهید.

شما بجای تخفیف به همه مشتریان ، به مشتریان قدیمی تخفیف دهید می توانید با ارسال کد تخفیف در صورت خرید مجدد از آنها بخواهید از شما خرید کنند، که این کار در اعتماد مشتریان خیلی تاثیر گذار است زیرا وقتی مشتری بداند کد تخفیف منحصر برای اوست بسیار در اعتماد و وجه کسب وکار شما موثر است و فروش شما بالا می رود.

takhfif-shebro (1)

تخفیف به شرط بازار یابی

در این نوع تخفیف از مشتری بخواهید به شرط بازاریابی دهان به دهان از شما تخفیف بگیرد.

یعنی اگر شما را به دیگر مشتریان معرفی کنند درصورت هر خرید مشتری شما بعنوان معرف تخفیف دریافت کنید.

 در مشتری احساس اضطرار ایجاد کنید.

به این صورت که با خرید بالای 300 هزار تومان علاوه بر 20% تخفیف ارسال رایگان تا پایان ماه دارید. این کار باعث بوجود آمدن وسوسه در مشتریان می شود که برای استفاده ازتخفیف ویژه زودتر خرید کنند.