شعار (Motto) چیست؟

سیاه پوستان آمریکا (African American) یکی از نژادهای مردمی جامعه ایالات متحده آمریکا هستند. با اینکه این کاکاسیاه‌ها در سال 1858 رسما به عنوان شهروندان آمریکا شناخته شدند، اما همچنان برده‌هایی بدبخت هستند که نباید جایگاهی در میان آمریکایی‌های واقعی داشته باشند. آنها از خانواده‌هایی بی اصالت هستند. چه کسی به یک مشت سیاه بدبخت اهمیت می‌دهد؟ انسان‌های بی‌‌رگ و ریشه…

آیا از خواندن این جملات مشمئز شدید؟ ناراحت نشوید. خوشبختانه امروزه افکار نژادپرستانه درباره سیاهپوستان تا حد زیادی نابود شده است. اما این نابودی به آسانی اتفاق نیفتاده است. سیاهپوستان بسیاری برای آزادی، مبارزه کرده‌ و کشته شده‌اند. آنها یک جریان را بوجود آوردند. در این جریان با هم متحد شدند و با اتحادشان جهان را تغییر دادند. چه چیزی آنها را به هم نزدیک کرد؟ یک درد. چه چیزی آنها را هم‌صدا کرد؟ یک شعار!

شعار برند (Slogan) چیست؟

در گذشته قبل از شروع جنگ، مبارزان با نعره کشیدن روحیه جنگجویی خودشان را به دشمنان نشان می‌دادند. به این نعره‌ها اسلوگان (Slogan) می‌گفتند. به‌ مرور زمان این کلمه وارد تبلیغات شد. شعار تبلیغاتی یا همان Slogan یک عبارت تبلیغاتی است که یک سازمان یا محصول را معرفی می‌کند و ویـژگی‌ها و مزیـت‌های آن را توضیح می‌دهد. این عبارت معمولا در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می‌شود و در ذهـن مخاطـب می‌ماند.

دادن تنها به راهپیمایی‌ها و تظاهرات محدود نمی‌شود و بسیار فراتر می‌رود. امروز در پله برقی مترو انقلاب بودم و جلویم یک دختر چادری ایساده بودکه روی کیفش یک پیکسل داشت با مضمون I Love Hijab . شعار، گرایش و علاقمندی‌های افراد را بیان می‌کند و به دیگران نشان می‌دهد که آنها به چه گروهی تعلق دارند.

چرا با نداشتن شعار تبلیغاتی ورشکست می‌شویم؟

شعار تبلیغاتی یکی از اضلاع مثلث هویت برند (لوگو، نام تجاری و شعار) است و امروز تقریبا در تمام برندهای دنیا دیده می‌شود. شعار تبلیغاتی تصویر برند (Brand Image) را توسعه می دهد و آن را به مخاطب می‌شناساند. یک شعار تبلیغاتی حساب شده، برند شما را در ذهن مصرف‌کننده متمایز می‌کند. همانطور که داشتن لوگو و نام تجاری برای یک شرکت حیاتی است، شعار تبلیغاتی نیز برای آنها معجزه می‌کند. لوگو، معرفی تصویری یک برند است و شعار، معرفی کلامی. مردم شاید نتوانند لوگوی شما را ترسیم کنند، اما می‌توانند شعار شما را به خاطر بسپارند! بخاطر سپردن شعار تبلیغاتی راحت است و بیشتر در ذهن مشتری می‌ماند. چرا شعار تبلیغاتی می‌سازیم؟ چون می‌خواهیم پیام اصلی شرکت را در ذهن مشتری حک کنیم. طوری که اگر حتی همه‌ی تبلیغاتمان را هم فراموش کرد، شعارمان را از یاد نبرد!

شرکت آیریک پردازش شبرو به عنوان یک شرکت فناور با سابقه یک دهه در زمینه IT  مستقر در پارک علم فناوری ، با هدف ارتقا و بروز شدن دانش و مهارت های نیروی انسانی  و دائمی شدن  فرایند آموزشی و انتقال سریع و موثر دانش و مهارت، سامانه آموزش مجازی و وب کنفرانس  را ارائه نموده است.

شرکت آیریک پردازش شبرو

×

سلام

با سپاس از انتخاب ما ،هرگونه سوالی داشتید بفرمایید تا به شما کمک کنم

× از ما بپرسید.