الگوریتم های اینستاگرام

اگر هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب مخاطب برای افزایش سود و درآمد است، باید بتوانید پست‌هایتان را به صفحه اکسپلور کاربران (ذره‌بین یا صفحه جستجو) برسانید. چون با نمایش در صفحه اکسپلور کاربران است که می‌توانید روند جذب مخاطب به پیج اینستاگرام خود را چندین برابر کنید.

اما چگونه می‌توانید به صفحه جستجوی کاربران راه پیدا کنید؟ اینستاگرام بر چه اساس تعیین می‌کند که چه پست‌هایی در این صفحات قرار بگیرند؟ آیا اینستاگرام برای ارزیابی پست‌ها، از روش خاصی استفاده می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

احتمالاً با زیر و بم اینستاگرام آشنایی دارید و زیاد در صفحه اکسپلور و فید وقت گذرانده‌اید. صفحه فید (FEED POST یا خانه) همان صفحه‌ای است که در آن پست‌ فالورهای شما برایتان نمایش داده می‌شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود. رسیدن به این صفحه آرزوی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند؛ ولی نکته این است که پست‌های شما برای رسیدن به اکسپلور، با سدی به نام فید روبرو می‌شوند؛  یعنی تا زمانی که پست‌های پیج اینستاگرامتان در صدر فید کاربران به نمایش درنیایند، خبری از نمایش آن‌ها در اکسپلور نیست.

شاید یکی دو سال قبل، عبور از صفحه فید و رسیدن به اکسپلور کار آسانی بود؛ چرا؟ چون نمایش پست‌ها در فید، طبق زمان‌بندی انجام می‌شد؛ یعنی اگر شما ساعت 12 ظهر پستی را منتشر می‌کردید، پست شما در همین ساعت به فید کاربران می‌رسید و کاربرانی که پس از این ساعت به اینستاگرام خود مراجعه می‌کردند، پست‌هایی را مشاهده می‌کردند که بعد از پست شما منتشر شده بود؛ اما پس از مدتی الگوریتم اینستاگرام انتشار پست در این قسمت را نیز با تغییراتی روبرو کرد.

4 شاخص کلیدی برای حضور در صفحه خانه یا فید کاربران

راستش را بخواهید اینستاگرام هم مانند گوگل، در معرفی و توضیحات در مورد الگوریتم‌های خود کمی سخت‌گیر و البته خسیس است و به‌ندرت در مورد الگوریتم‌های خود اطلاعاتی را منتشر می‌کند؛ اما وقتی اعتراض کاربران به تغییرات ایجاد شده را مشاهده کرد، در حرکتی غیرمنتظره، خبرنگاران را به شرکت خود دعوت و در مورد الگوریتم جدید و تغییرات آن توضیحاتی را ارائه کرد.

 در غیر این صورت، پست شما در قعر فید کاربران باقی می‌ماند و احتمالاً بازدید بسیار کمی خواهد داشت. پس از آن هم با در نظر گرفتن رفتار همین کاربران، الگوریتم اینستاگرام تصمیم خود برای نشان دادن و ندادن پست شما در اکسپلور را قطعی می‌کند.

شرکت آیریک پردازش شبرو به عنوان یک شرکت فناور با سابقه یک دهه در زمینه IT  مستقر در پارک علم فناوری ، با هدف ارتقا و بروز شدن دانش و مهارت های نیروی انسانی  و دائمی شدن  فرایند آموزشی و انتقال سریع و موثر دانش و مهارت، سامانه آموزش مجازی و وب کنفرانس  را ارائه نموده است.

شرکت آیریک پردازش شبرو

×

سلام

با سپاس از انتخاب ما ،هرگونه سوالی داشتید بفرمایید تا به شما کمک کنم

× از ما بپرسید.