کسب و کار الکترونیکی بزرگتر تجارت الکترونیک است؛ در حالی که کسب و کار الکترونیکی تمرکزاستراتژیک بیشتر تاکید برعملکردی که با استفاده از قابلیت الکترونیک رخ میدهد اشاره دارد، تجارت الکترونیکی یک زیر مجموعه کلی استرتژی کسب وکار الکترونیکی است؛ نرم افزارهای برای راه حل کسب کار الکترونیکی اجازه فرآیند یکپارچه سازی داخلی وبین شرکت های کسب کار راه میده.
تعریف متفاوت از کسب کار؟
درآمد الکترونیک دسترسی بنگاه ها به بازار همواره می شود؛ مسیری که مشتریان در آنجا اقدام به خرید کالا و خدمات می کنند.
مزایای کسب وکار الکترونیک؟
نزدیک شدن ارتباطات
دستیابی بازارهای جدید
چاپ بروشور و کاتالوگ
کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی
یکی شرایط مهم دیگردرکسب وکار الکترونیک؟
یکی از شرایط مهم دیگردر کسب وکار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی و مطمئن است.
با در نظر گرفتن نفش مهمی که این عامل می تواند
درموقعیت خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد؛ و خصوصی سازی ومقررات زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش کارایی در سامانه مخابرات در کشور های درحال توسعه و توسعه یافته مورد تاکید قرار گرفت.
آیا کسب وکارالکترویک با تجارت فرق دارن؟
کسب وکار الکترونیکی در یک تعریف ساده به معنا انجام کسب وکار وبا استفاده؛ ارتباطات راه دور وابزار های مرتبط است.
تجارت الکترونیک دارای مفهمومی کوچکترومحدود تر نسبت به کسب وکار الکترونیکی است.
معایب کسب وکارالکترویک؟
اختلال در برنامه کاری به صورت خرابی سیستم
وازدست دادن کنترل.
مشکلات و هزینه های به روز بودن فناوری هایی که به سرعت پیشرفت میکنه.
زیرساخت کسب وکارالکترویک چگونه شکل می گیرد؟
منافع بالقوه فناوری؛ظرفیت جذب بنگاه ها دارد؛
منافع بالقوه نه تنها به تولید کنندگان کالاها وخدمات می رسد که از فناوری جدید استفاده می کنند؛بلکه مصرف کنندگان آن کالاها وخدمات نیز از آن بهره مند می شود
برای مثال رشد سریع اینترنت باعث میشود هم عرضه کنندگان و مصرف کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند؛ پذیرش فناوری و در امد الکترونیک تابع از چندین عامل است؛ این عوامل دراکثر مواقع اثر تقویت کننده دو جانبهای متقابلی بر یکدیگر دارند.
چرا مدل کسب وکارالکترویک در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد؟
مدل کسب و کار الکترونیکی در اوایل هزاره دوم رایج شده؛ در صورتی که مدل در امد الکترونیک با دقت تعیین شود؛ میتوان به بنگاه ها اقتصادی کمک کند تا استراتژی های کسب وکار الکترونیک خود را پیاده سازی کنند؛ مدل کسب و کار توصیف تنها یک سیستم اجتماعی پیچیده با تمام بازیگران روابط فرایند ایشان نیست بلکه توصیفی از منطقه یک سیستم تجاری برای خلق ارزشی معین است؛ مدل کسب کار از استراتژی سازمان نشأت گرفته به عنوان الگویی برای طراحی فرایند های تجاری استفاده می شود.